استفاده از آلوئه ورا با روش های تخصصی و باور نکردنی

تیبوکا
2,607 بازدید
استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

نحوه استفاده از آلوئه ورااگر تا به حال آفتاب سوختگی داشتهاید، احتمالا با احساس خنک کنندگی ژل آلوئه در پوست تان آشناییت دارید و یا استفاده از آلوئه ورا را به تعویق انداخته اید. ژل آلوئه ورا تبدیل به یک مبنای تسکین دهنده آفتاب سوختگی شده است، زیرا می تواند در عرض چند ثانیه رطوبت را تسکین دهد. اما ژل این گیاه چند منظوره، می تواند کارهایی بیش تر از درمان آفتاب سوختگی انجام دهد.

آلوئه ورا همچنین با تعداد شرایط شفا بخش دارویی بالایی که دارد از یبوست تا پای ورزشکاران تا نحوی میتواندکمک شایانی کند تا درمان شوند – و در لوازم آرایشی، پاک کننده ها و محصولات مربوط به مو به خوبی کار می کند. با کشف بسیاری از کاربردهای آلوئه ورا جهت استفاده از آلوئه ورا می توانید روش های مراقبت از پوست و موی سر خود را به سطح بعدی برسانید و به طور بالقوه سلامتی خود را بهبود ببخشید. در این پست به صورت کامل و واضح به طرز استفاده از آلوئه ورا میپردازیم و حتما تا آخرین لحظه این پست را برای ارتقای سلامت خود مطالعه کنید و اگر مایل به خرید بودید به قسمت محصولات تیبوکا مراجعه کنید.

بخش اول: درمان آفتاب سوختگی و بهبود شرایط پوست

۱- درمان آفتاب سوختگی با استفاده از آلوئه ورا.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

حوله مرطوب سرد را بر روی پوست خود قرار دهید تا آفتاب سوختگی را خنک کنید و سپس آن را به طور راحت با ژل آلوئه یا لوسیون حاوی آلوئه ورا مالش دهید. اجازه دهید ژل آلوئه ورا به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست شما خشک شود. ژل آلوئه ورا را دوبار در روز اعمال کنید- هنگام صبح و شب، و یا بعد از دوش گرفتن.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • لازم نیست ژل آلوئه ورا خشک شده را بشویید. آن را در طول دوش گرفتن بعدی بشویید.
  • به همین ترتیب، شما می توانید ژل آلوئه را در یک سینی مکعب یخ قرار دهید، یا آن را در شکل یخ های مکعبی شکل فریز کنید تا آلوئه ورای مکعبی یخ زده را روی پوست سوخته بمالید.

۲- بکار بردن آلوئه ورا برای جوش های خارش آور.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

ژل آلوئه ورا روی سوختگی خفیف و جوش های آلرژی فصلی عملکرد خوبی دارد. اگر از یک جوش خفیف رنج می برید، جوش را در آب سرد و ولرم شستشو دهید و سپس یک لایه نازک از ژل آلوئه ورا را روی ناحیه آسیب دیده اعمال کنید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • شواهدی وجود دارد که آلوئه ورا ممکن است به بهبود بیماری های مزمن پوست مانند اگزما کمک کند.
  • اگر چه گیاه آلوئه ورا جهت تسکین جوش های خارش دار معرفی میشود، اما درمان آن در این جهت به طور قطعی ثابت نشده است. اگر جوش ها پحش و در بدنتان بیشتر شدند حتما با پزشکتان مشورت کنید.
  • اگر هر گونه مشکل تنفسی را تجربه کردید، ممکن است از یک واکنش آلرژیک رنج ببرید و به دنبال درمان اورژانسی باشید.

۳- آلوئه ورا را در جهت کمک به بهبود سوختگی های خفیف به کار ببرید.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

بررسی کنید که آیا سوختگی خفیف توسط آلوئه ورا قابل درمان است، و اطمینان حاصل کنید که سوختگی دارای جوش نباشد و  به نظر نمی رسد چرمی، خشک، سیاه، قهوه ای، زرد یا سفید باشد. اگر سوختگی شما این ویژگی ها را نداشته باشد شما میتوانید از آلوئه ورا جهت درمان آن اقدام کنید. سوختکی را با صابون و آب تمیز کنید، آن را با حوله تمیز و گاز پانسمان خشک کنید، و کرم آنتی بیوتیک مانند نئوسپورین را اعمال کنید. جای سوختگی را با ژل آلوئه ورا پوشانده و سپس یک گاز پانسمان روی آن اعمال کنید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • اگر سوختگی شما به شدت تاول زده و یا تغییر رنگ داده است، بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید و آلوئه ورا را نگذارید.
  • از لوسیون آلوئه ورا بر روی سوختگی استفاده نکنید. فقط از گیاه خود آلوئه ورا خالص یا از یک ژل بدون افزودنی استفاده کنید.

۴- جلوگیری و درمان زیگیل و تاول.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

مقدار کمی آلوئه ورا را روی تاول زده و یا در ناحیه ای که اغلب جوش ها گسترش میابند اعمال کنید. جای مد نظر را با یک باند بپوشانید و یا آنرا باز بگذارید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • آلوئه ورا مانع بین پوست و باند شما می باشد، که از مالش و سوزش اضافی جلوگیری میکند.

۵- جهت استفاده در سر پنجه پای ورزشکاران رزمی.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

آلوئه ورا نشان داده است که علائم ضد قارچی دارد. که ممکن است به درمان وضعیت پای ورزشکاران بعد از مسابقه کمک کند. بر طبق عکس اگر از این شرایط رنج می برید، در نظر داشته باشید که آلوئه ورا را در مناطق آسیب دیده قرار دهید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • اگر چه اثر بخشي آلوئه ورا براي درمان پا ورزشکاران ثابت نشده است، اما در هنگام استفاده از این روش خطراتی ایجاد نمی کند و همچنین موجب تسکین سوزش و خستگی پا شود.

بخش دوم: تمیز کردن و مرطوب کردن پوست با استفاده از آلوئه ورا

۱- آرایشتان را با ژل آلوئه ورا تمیز کنید.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

استفاده آلوئه ورا برای پوست – یک ژل آلوئه ورا خالص که حاوی مواد افزودنی نیست خریداری کنید. به اندازه بادام مقداری از ژل را روی دستمال کاغذ و یا دستمال صورت بفشارید و به آرامی روی صورتتان جهت تمیز کردن آرایش تان بمالید. صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • شما می توانید ژل آلوئه  بدون افزودنی را از فروشگاه آنلاین خریداری کنید.

۲- مالش دادن آلوئه ورا روی پوست برای تمیز کردن پوست.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر)از ژل آلوئه ورا را در یک کاسه قرار داده و با ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر) شکر سفید یا قهوه ای مخلوط کنید، به همراه  ۱ قاشق چای خوری (۵ میلی لیتر) آب لیمو تازه. قبل از شستن با صابون و آب گرم، پوست خود را در سیر دایره ای کوچک روی صورت و گردن به آرامی وملایمت بمالید و ماساژ دهید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • با انجام این کار پوست ترمیم و مورد تسکین واقع میشود. به هر حال این ماسک به خوبی دوام نمی آورد و بهتر است همان روز درست شده استفاده گردد.

۳- پوست خود را با ماسک صورت آلوئه ورا جوان سازی کنید.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

۱ قاشق غذاخوری از ژل آلوئه (۱۵ میلی لیتر) را با یک قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) عسل خام مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت و گردن خود قرار دهید. ماسک را به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه بگذارید رو صورت بماند و سپس صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • از این ماسک برای آبرسانی به پوست خشک یا برای کمک به درمان پوست مبتلا به آکنه استفاده کنید.

۴- صورت خود را با پاک کننده آلو ئه ورا بشویید.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

ترکیب ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) از ژل آلوئه ورا  با ۱ قاشق چای خوری (۱۵ میلی لیتر) روغن نارگیل سازمانی خام. این تمیز کننده را روی صورت تان ماساژ دهید و با آب گرم آن را شست و شو دهید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • از آنجا که این پاک کننده از مواد شیمیایی زننده کاملا عاری است، این باید برای کسی که دارای پوست حساس است، عالی عمل کند.
  • آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است، بنابراین استفاده از این ماسک می تواند به کاهش قرمزی و یا سوزش کمک کند.

۵- پوست خود را با لوسیون آلوئه ورا مرطوب کنید.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

آلوئه ورا آرامش بخش است و به پوست کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کند. یک مرطوب کننده به وسیله گرم کردن ژل آلوئه ورا با روغن و موم درست کنید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • برای درمان پاهای خشک و ترک خورده، آنها را در لوسیون آلوئه ورا بپوشانید. و سپس درون یک جوراب قرار دهیدجهت مرطوب کردن قسمت مربوطه در هنگام شباعمال کنید. اگر دستان شما نیاز به مرطوب کردن دارد، آنها را با لوسیون آلوئه ورا مالش دهید و سپس یک جفت دستکش  قابل شستشو را بپوشید.
  • اگر ساخت این لوسیون کارزیاد میبرد، شما می توانید کرم مرطوب کننده ای که حاوی آلوئه ورا میباشد تهیه کنید و به سادگی ژل آلوئه ورا را به طور مستقیم به پوست خود اعمال کنید.

بخش سوم: مراقبت از موی سر با طرز استفاده از آلوئه ورا

۱- شامپوی آلوئه ورا برای موهایتان.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

استفاده آلوئه ورا برای مو – شامپو خود را با مخلوط کردن ژل آلوئه ورا، صابون کاستیل(صابون ملایم و سفت دارای روغن زیتون و هیدروکسید سدیم)، روغن جوزوبا و آب مقطر درست کنید. استفاده از شامپو آلوئه کمک می کند تا موهای خشک و آسیب دیده در حین تمیز کردن مو ترمیم شوند.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • شواهدی وجود دارد که خواص ضد قارچی آلوئه کمک می کند تا از ایجاد شوره سر جلوگیری و درمان شود. این ویژگی جهت استفاده آلوئه ورا برای مو میباشد.
  • از آنجا که یک شامپو آلوئه خانگی حاوی مواد شیمیایی زننده نیست، ممکن است باعث جلوگیری از تحریک پوست و ریزش مو شود.

۲- نرم کننده و خنک کننده آلوئه ورایی خود را درست کنید.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

علاوه بر شامپو زدن موهایتان، شما همچنین می توانید آن را با آلوئه ورا نرم کنید. ژل آلوئه ورا را به طور مستقیم به موهای خود بمالید و با دوش بشویید، یا درست کردن مخلوط ژل آلوئه ورا با روغن نارگیل، اجازه دهيد به مدت ۱۰ دقيقه در موها بماند و سپس آن را شستشو دهيم.

۳- درست کردن ژل موی آلوئه ورا برای صاف کردن مو و حالت دادن به ابرو.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

ژل داخل گیاه آلوئه ورا را بردارید. و یا آن را با ژلاتین مخلوط کرده و خنک کنید. ژل را رو موی سرتان و پوست دستتان اعمال کنید. با استفاده از پنبه یا قلمو ژل را روی ابرو بکشید و اعمال کنید. موی خود را تمام روز با ژل بپوشانید تا محل را ترمیم کند.

بخش چهارم: درمان سایر وضعیت های پزشکی با آلوئه ورا

۱- نوشیدن آب آلوئه ورا برای کاهش یبوست.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

عصاره آلوئه ورا دارای اثرات ضد یبوست قوی است. ۲ قاشق غذاخوری (۲۹٫۶ میلی لیتر) از ژل آلوئه ورا را به ۲ فنجان (۱۶ اونس) آب یا آب میوه مورد علاقه خود اضافه کنید و دو بار در روز بخورید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • تحقیقات اخیر نشان می دهد که برخی از بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) پس از مصرف این مقدار آلوئه ورا در روز، باعث تسکین آنها شده است.
  • در حالی که خواص ملین آلوئه ورا به خوبی شناخته شده است، اداره غذا و دارو (FDA) حد ایمنی استفاده از آلوئه ورا را هنوز مشخص نکرده است، بنابراین،مقادیر زیادی از آلوئه ورا را مصرف نکنید و اگر روزانه آن را مصرف می کنید، با پزشک خود در رابطه با مصرف آن صحبت کنید.

۲- مصرف عصاره آلوئه ورا برای کاهش قند خون.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

اگر دیابت دارید یا نیاز به پایین آوردن قند خون خوددارید، در مورد استفاده از عصاره آلوئه ورا با دکترتان صحبت کنید. ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) از ژل آلوئه ورا را در آب یا آب میوه حل کنید و دو بار در روز بخورید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • اگر در حال حاضر قند خون پایین دارید یا داروهایی مصرف می کنید که می توانند سطح قند خون شما را کاهش دهند، آب آلوئه ورا را مرتبا ننشوید.

۳- جوشاندن آب آلوئه ورا در جهت کاهش علائم آسم.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

جهت استفاده از آلوئه ورا ژل آلوئه ورا را درون یک قابلمه از آب بجوشانید. نزدیک آب جوشیده از آلوئه ورا بنشینید و به طور معمول از بخار آن نفس بکشید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • در حالی که این عمل در مناطق مختلف جهان به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، از لحاظ علمی، هنوز به عنوان یک چیز موثر و ایمن تایید نشده است.
  • اگر احساس ناراحتی داشتید اجاق گاز را خاموش کنید و پنجره ها را باز کنید.

۴- درمان سرمازدگی با آلوئه ورا.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

همیشه به درمان پزشکی برای سرمازدگی مراجعه کنید. دستورالعمل های دکتر خود را دنبال کنید، همانطور که موجب بهبود سرمازدگی میشود. اما اعمال ژل آلوئه ورا در ناحیه آسیب دیده به صورت دو بار در روز ممکن است روند ریکاوری شما هر چه سریع تر انجام دهد.

۵- مبارزه با پلاک دندان با دهانشویه آلوئه ورا.

استفاده از آلوئه ورا - تیبوکا

یکی از ویژگی های باورنکردنی استفاده از آلوئه ورا ویژگی آنتی باکتریالی آلوئه ورا، از آنجایی که می تواند میکروب ها را از بین ببرد، لثه های التهابی را تسکین دهد و نفس را تازه کند، آن را به عنوان یک افزونه عالی برای بهداشت دهانی تان معرفی کرده است.

¼ فنجان (۲٫۱ اونس.) ژل آلوئه ورا را در ½ فنجان (۴٫۲ اونس) آب مقطر حل کنید. محلول را در دهان خود به مدت ۳۰ ثانیه بزنید و سپس آن را به بیرون تف کنید. از این دهانشویه یک بار در روز استفاده کنید.

ممنون از توجه شما | فروشگاه اینترنتی باکان

منبع:

ویکی هاو

دسته بندی پایگاه دانش و مقاله
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “استفاده از آلوئه ورا با روش های تخصصی و باور نکردنی”

  1. سلام شاید براتون جالب باشه ، که نوشیدنی آلوئه ورا اگر ۳ یا ۴ ساعت قبل از رابطه جنسی نوشیده شود تاثیر زیادی در جلوگیری از انزال زود رس مرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه محصولات زناشویی و بهداشتی تیبوکا

تیبوکا یک فروشگاه تخصصی محصولات زناشویی با مجموعه از محصولات باکیفیت و اصل بهداشتی همچون انواع کاندوم با مجوز بهداشتی شامل کاندوم تاخیری، کاندوم خاردار، کاندوم ساده و کلاسیک ، کاندوم سیلیکونی و ژله ای ، کاندوم فضایی ، انواع کاندوم فانتزی ، کاندوم میوه ای ، کاندوم طعم دار ، کاندوم ساگامی ، کاندوم ضد حساسیت کاندوم نازک و بسیار نازک ، و کاندوم عروسکی می باشد. تمامی کالاهایی که از تیبوکا خریداری می نمایید به صورت کاملا محرمانه و با یک روش بسته بندی خاص برای شما به خوبی ارسال می گردد. از اینکه کسی متوجه محتویات داخل بسته پستی شود نگران نباشید. بسته بندی تیبوکا متفاوت است. همچنین تیبوکا به صورت مستقیم بدون واسطه محصولات را در سایت عرضه می کند. تیبوکا به صورت فروش عمده کاندوم نیز فعالیت می کند. به همین دلیل قیمت ها و اجناس مطلوب می باشند. فعالیت تیبوکا قانونی می باشد و محصولات آن حسب مورد دارای مجوز می باشند.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
× چت در واتساپ