گشادی واژن + شلی عضلات واژن ( عوامل + درمان موثر)

تیبوکا
6,202 بازدید
گشادی و شلی واژن

گشادی واژن  یا گشاد شدن واژن از عوامل بسیار مهم در بخش زناشویی همسرانه میباشد. پرداختن به این موضوع به علت دریافت رضایت جنسی بسیار مهم است. گشاد شدن رحم میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که شما باید در کنار مطالعه از پزشک مورد نظرتان مشاوره بگیرید.

برای بانوان بسیار مهم است تا در ابتدا تشخیص گشادی واژن دقیق انجام شود و سپس درمان گشادی واژن به صورت تاثیر گذار صورت پذیرد . لازم به ذکر است که حتما این پست را برای تصمیم گیری بهتر در مورد سلامتی تان مطالعه فرمایید. و ما سعی کردین تا مطالب موثر و کارا تری در اختیار شما بگذاریم.

آشنایی با آناتومی واژن طبیعی

دوست داریم این نعمت طبیعی و زیبای الهی که به عنوان عضوی زیبا ، دوست داشتنی و حساس که موجب لذت زن و مرد میشود را به شما معرفی کنم تا اطلاعات خوبی در رابطه با یکی از اعضای مهم بدن داشته باشید تا فکر صحیح تری نسبت به باورهای غلط در مورد مشکلات آن داشته باشید.

در حالت طبیعی واژن مانند یک لوله میباشد که درون آن دارای چین هاییست ، این چین ها معروف است به نام “روگا” که درحالت عادی روی هم خوابیده و حفره واژن بسته میباشد، به علت خوابیدن دیواره هایش روی هم ، به شکلی که هیچ هوایی داخل آن وجود ندارد.

در مواقع تحریک جنسی و یا در زمان نزدیکی و یا در هنگام معاینه این دیواره ها از هم فاصله میگیرند. تا در صورت لزوم چین ها موقتا باز شوند. و پس از اتمام مجددا چین ایجاد میشود و دیواره های واژن روی هم میخوابند.

این امر برای تمام بانوان در هر سن و شرایط فارغ از اصطلاح رایج گشادی یا تنگی واژن صدق میکند.

گشادی واژن چیست ؟

بر اساس آشنایی با آناتومی واژن در متن بالا متوجه شدین که واژن مانند یک لوله است که اطرافش پر شده از بافت های همبند میباشد پس اگر بنا به دلایلی این بافت ها دچار شل شدگی شوند ، حس باز بودگی یا گشادی واژن برای فرد ایجاد میشود.

عوامل گشادی واژن چیست ؟

عوامل شل شدگی عضلات واژن- تیبوکا

علت گشاد شدن واژن که میتواند با معرفی به شما حداقل توسط شما پیشگیری یا درمان شود. حتما برای دانستن علت گشاد شدن واژن تان این بخش را با دقت مطالعه فرمایید.

۱- گشادی واژن در اثر سن

گذر سن میتواند دلیل بسیاری از کمبودها در فرد باشد اللخصوص کلاژن که باعث شفافیت پوست میشودمخصوصا که واژن تحت تاثیرهورمون های زنانه (استروژن ) جوان و مرطوب میماند اما زمانی که فرد به سن یائستگی میرسد شل شدگی عضلات ، پوست و .. را تجربه خواهد کرد .

از جمله مواردی که سن روی آن تاثیر میگذارد واژن میباشد که میتواند باعث شل شدگی واژن یا گشادی واژن شود. بر اثر شل شدگی بافت همبند توسط افزایش سن میتواند یکی از دلایل گشاد شدن رحم باشد.

۲- ژنتیک و وراثت

دلیل بعدی ژنتیک و جنس فردی میباشد که موجب شلی و کم بودن تون عضلانی واژن و بافت همبند میشود. شاید دیده باشید که بعضی افراد دارای گوشت و پوست سفتی باشند! خب بالعکس  افرادی هستن که به طور مادر زاد عضلات و بافت همبند شل تری دارند. پس جنس خود فرد نیز در این مساله دخالت دارد.

۳- تغذیه و سبک زندگی اشتباه

با تغذیه نامناسب ممکن است بدن دچار ضعف و سستی شود. با تغذیه نامناسب  و روش زندگی اشتباه موجب یبوست های مکرر شده و با زور زدن به شلی کف لگن کمک میکند.

سبک زندگی و بی تحرکی یکی از دلایل گشاد شدن واژن میباشد. ورزشکاران دارای بدن سفتی میباشند . در این بین تمرینات کیگل را پیشنهاد میدهیم تا حس سفتی و تنگی به شما دست دهد.

۴-بارداری متعدد ( دو و چند قلویی )

با توجه به اینکه خود بارداری با هورمونهایش کف لگن را شل و ریلکس میکند و رحم یک بار سنگین روی عضلات کف لگن بوده و عضلات رو شل و افتاده میکند. خصوصا در دو و چند قلویی ها و  مخصوصا بارداری پی در پی باشد تاثیر بیشتری روی گشادی واژن میگذارد

علت گشادی واژن بعد از سزارین : اگر سزارین انجام شده و بچه از واژن به بیرون هل داده نشده باشد واژن دچار انبساط نخواهد شد. اما اگر قبل از سزارین بچه به بیرون هل داده شده باشد، به پرینه، سرویکس و واژن فشار وارد می‌شود.

به خصوص اگر سر بچه نزدیک به خارج شدن از دهانه واژن باشد، واژن کاملا تحت فشار قرار گرفته و بعد از زایمان تا حدودی احساس ناراحتی در ناحیه واژن خواهید داشت. اما اگر بچه وارد ورودی واژن نشده باشد میزان باز شدن واژن خیلی کم است.

۵- زایمان های متعدد واژینال

زایمان های متعدد واژینال یکی از دلایل شل شدگی واژن میشود که درصورت رعایت نکردن بعضی نکات میتواند باعث نارضایتی نیز شود.

روشهای موثر برای درمان گشادی واژن یا شل شدگی واژن

درمان گشادی واژن -تیبوکا

ما در این بخش به روشهایی که موثر و مهم است خواهیم پرداخت در نظر داشته باشید اگر بخواهید هر کاری در این رابط انجام دهید با پزشک متخصص تان مشورت بگیرید و آن روش را انجام دهید.

۱- اموزش تصویری ورزش کگل

اولین روش طبیعی و سلامت برای تقویت عضلات پایینی لگن خاصره و ماهیچه هایی که به هنگام زایمان کشیده میشوند انجام تمرینات کیگل (ورزش های عضلات کف لگن ) میباشد.

این ورزش فقط مخصوص بانوان نیست بلکه آقایان سن بالا نیز میتوانند استفاده کنندهمچنین این ورزش برای زنان جهت بهبود بسیاری از مشکلات پس از زایمان مانند بی اختیاری ادرار و مدفوع ،ترمیم ناحیه پرینه (محل بين سوراخ مهبل و مقعد) بعد از اپيزيوتومي (برشي كه در زايمان طبيعي روي ناحيه پرينه داده مي شود) و جمع شدن مجدد بافت مهبل پس از زایمان طبیعی می باشد .

همچنین با استفاده از این تمرینات می توانید جریان خون در ناحیه راست روده را افزایش داده و از ابتلا به هموروئید جلوگیری نمایید .

در نظر داشته باشید تمرینات کیگل برای داشتن رابطه جنسی بهتر برای بانوان فواید زیادی دارد که با انعطاف پذیری و قویتر کردن ماهیچه ها و سفت شدن عضلات واژن موجب لذت بشتر جنسی (ارگاسم شدیدتر) در هنگام دخول منجر میشود.

شما میتوانید ورزش کگل را در دوران بارداری به طور مرتب انجام دهید که نقش بسزایی در زایمان سریع و آسان دارد ، علاوه بخیه اضافی را کاهش میدهد و همچنین موجب بند آمدن سریع خونریزی در بانوان میشود. پیشنهاد میشود برای برقراری رابطه جنسی بدون درد بعد از دوران زایمان این تمرن را انجام دهید.

نکته! تمرینات کگل به خودی خود منجر به درمان گشادی واژن نمیشود بلکه در حقیقت ماهیچه های ورودی دهانه مهبل تنگ ترمیشود.

اموزش تصویری ورزش کگل - تیبوکا

تمرین اول

برای سفت کردن و فشار آوردن بر ماهیچه های بخش تحتانی لگن خاصره، تلاش کنید به هنگام ادرار، بدون دخالت دست، ماهیچه هایتان را منقبض کنید تا آنجایی که مانع خروج ادرار شوید (نگه داشتن ادرار باعث جمع شدن واژن می شود)، این حالت را به مدت ۳۰ ثانیه حفظ کنید، سپس ماهیچه ها را رها و ریلکس کرده و اجازه خروج ادرار بدهید. این تمرین سه مرتبه در روز و هر دفعه ۳۰ تا ۴۰ ثانیه باید تکرار شود.

تمرین دوم

در حالت طبیعی هنگامی که احساس دفع ادرار ندارید میتوانید تمرینات کگل را انجام دهید.

یک الی دو انگشت تمیز و ضد عفونی شده را داخل واژن کنید، سپس سعی کنید تا ماهیچه های مهبل را منقبض و سفت کنید. احساس فشار روی انگشتتان ، حتی کم ، نشانه آن است که در مسیر درستی قدم گذاشته اید و به درستی به ماهیچه ی مربوطه فشار وارد میکنید. توصیه میشود روزانه این تمرین را ۵ الی ۱۰ مرتبه و  هر مرتبه ۱۰ بار انجام دهید. پس از ۸ الی ۱۰ هفته میتوانید نشانه های پیشرفت و بهبودی را مشاهده فرمایید.

توجه! اگر پس از گذشت تمرینات مستمر ، هیچ گونه نتیجه و تغییر در وضعیت خود مشاهده نکردید، بهتر است با پزشکان متخصص مشورت کنید تا تمرینات دیگر و نتیجه بخش تری به شما پیشنهاد دهند.

۲-درمان گشادی واژن با استفاده از وزنه مخروط واژن

وزنه مخروط واژن چیست ؟ شی یا جسمی وزن دار در سایز تامپون های عادی و معمولی ( پنبه های دوران قاعدگی ) میباشد. وزنه مخروط واژن برای وارد کردن فشار روی ماهیچه واژن استفاده میشود. این وزنه داخل مهبل گذاشته میشود و برای مقدار زمانی مشخص در درون آن نگه داشته میشود.

معمولا روزی دومرتبه به مدت ۱۵ دقیقه ، به عنوان سبک ترین وزنه در واژن قرار میگیرد، به مرور زمان ، دقیقا زمانی که زن توانایی نگهداری وزنه را در خود مشاهده کرد، وزن وزنه افزایش میابد.

افزایش تدریجی این اجسام ، موجب قویتر شدن و انقباض ماهیچه های واژن شده و آن را تنگ تر میکند. برای استفاده از وزنه مخروط واژن برای درمان گشادی واژن ، حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا در صورت صلاح دید متخصص از این روش استفاده کنید.

۳- درمان گشاد شدن واژن با استفاده از محرک های الکتریکی ماهیچه

یکی دیگر از روش ها جهت بهبود شل شدگی عضلات واژن استفاده از محرک الکتریکی میباشد. برای باز و بسته شدن و یا انقباض و انبساط در ماهیچه های واژن و بخش تحتانی لگن خاصره ، جریان برقی ایجاد میشود که با قطع و وصل کردنش میتوان ماهیچه جمع و سپس شل نمود.

از این متد میتوان ۱ الی ۴ روز استفاده کرد، گر چه ممکن است در بعضی از بانوان با توجه به شرایط بدنی، ماهیچه ها و میزان گشادی واژن ، لازم باشد که انجام این کار را به مدت چند هفته مستمر ادامه دهد. معمولا هر مرحله، با توجه به میزان آمادگی زن، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد.

توجه! بهتر است با صلاح دید و مشورت با پزشک این تکنیک را انجام دهید وبرای اولین بار بهتر است در مطب پزشک انجام شود.

۴- رفع گشادی واژن با لیرز درمانی

بعضی پزشکان برای عارضه گشادی واژن درمان با لیزر را پیشنهاد میدهند و توصیه میکنند که با انجام چند جلسه لیزر می توان، واژن را تا حدودی به وضعیت قبلی برگرداند.

از این روش برای درمان بانوانی که دارای مشکل نشت ادرار و گشادی واژن هستند، استفاد میشود . این روش مفید به فایده میباشد و مثانه را در مکان و موقعیت بهتری تثبیت میکند.

۵- نیوکنترل ، صندلی مخصوصی برای درمان گشادی واژن

نیوکنترل صندلی مخصوصی میباشد و مجهز به بخش مغناطیس میباشد و معمولا در مطب پزشکان و متخصصان کلیه و مجاری ادراری وجود دارد.

بیمار به منظورتشخیص پزشک ، به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه رو صندلی جهت تحریک مغناطیسی ماهیچه های بخش تحتانی لگن خاصره مینشند تا منقبض شوند. این روش دو بار در هفته و به مدت  ۸ هفته ادامه میابد ، تا با قوی تر شدن عضلات لگن مشکل گشادی واژن رفع شود.

۶- آخرید گام برای درمان گشادی واژن جراحی میباشد

جراحی رکتوسل و یا پرینورافی ( تنگ کردن واژن ) آخرین گام درمان میباشد برای مشکل کشیدگی واژن متخصصان جراحی را پیشنهاد میدهند. در این روش دیواره های پشتی واژن به هم نزدیک شده و به یکدیگر وصل می شوند و در بخش بیرونی واژن نیز، می توان عمل ترمیم و زیبایی را انجام داد. جراحی پرینوگرافی را میتوان بی درنگ پس از زایمان ( گشادی واژن بعد از زایمان طبیعی ) با زدن چند بخیه انجام داد تا واژن تنگ تر شود.

توجه ! هر روشی که در جهت درمان گشادی واژن انجام میدهید با مشورت و گفتگو با پزشک متخصص انجام دهید تا با خیالی آسوده و بدون عوارض کارتان را انجام دهید.

سوال و پاسخ در رابطه با بخش شل شدگی و گشادی عضلات واژن

انواع ژل روان کننده - تیبوکا

در پایان به برخی سوالات متداول در رابطه با مسائل واژینال برای بسیاری از بانوان پیش می آید و ما به تمام آنها پاسخ خواهیم داد حتما برای ما نظرات و سوالاتتون رو بگذارید.

۱- تعبیر خواب گشاد شدن واژن

اگر بانویی درخواب ببیند که واژن او آهنین یا مسین بود، دلیل است از مرادها ناامید شود. اگر مردی ببیند که واژن زنش از پشت بود، دلیل است آن مرد لوطی بود. تعبیر خواب واژن بریده در خواب، دلیل است دشمن بر وی ظفر یابد.

اگر مردی به خواب دید که آلت تناسلی زنانه (واژن) داشت، دلیل است خوار و رسوا شود. تعبیر خواب دخول آلت مرد در واژن زن، دلیل است حاجت از وی روا شود. اگر در خواب ببینید دو تا زن یک واژن مشترک دارند، تعبیرش این است که آنها زن یک مرد می‌شوند و با هر زن دو با یک مرد ازدواج می کنند . به گزارش تیبوکا دیدن آلت تناسلی زنانه در خواب را به غرایز و فرآیندهای وجود زنانه که شالوده شخصیت او در دنیای بیداری هستند تفسیر می کنند.

تعبیر خواب دیدن واژن زن به طور کلی و به عنوان یک نماد رویا، پذیرا بودن شما را نسبت به آدم‌های دیگر و تجربیات واقعی نشان می‌دهد.

۲- آیا رابطه زیاد باعث گشادی واژن می شود

اینها تصورات و نگاه های زاده فکر بشری هستند واژن به طور کلی یک عضله حلقوی است که در هنگام رابطه جنسی از هم باز شده و دوباره به اندازه اولیه خود باز میگردد. اولین باری که رابطه جنسی را تجربه کنید کمی تغییرات در اندازه واژن ایجاد خواهد شد.

توجه داشته باشید که واژن زنان یک اندام کاملا انعطاف پذیر است و می تواند کش آمده و دوباره به حالت اولیه خود بازگردد، از تامپون گرفته تا آلت جنسی مردانه و حتی تولد نوزاد.

۳- نداشتن رابطه باعث تنگی واژن میشود

این باور اشتباه در بیشتر مرد نهادینه شده ولی متخصصان بر این باور نیستند این باور که اگر هرچه رابطه کمتری داشته باشی واژن تنگ تری داری اشتباه است . در نظر داشته باشید که جنس بافت واژن حالت کشسانی دارد حین رابطه جریان خون بیشتر میشود و باز میشود و پس از اتمام کا به حالت اولیه خود بر میگردد.

در نظر داشته باشید : در خانم هایی که در سن پایین زایمان طبیعی می کنند نیز بعد از مدتی، واژن دوباره تنگ می شود. البته ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

برای فهمیدن عوامل گشادی واژن بانوان به قسمت بالا مراجعه فرماییید تا مطالعه دوباره داشته باشید. در پایان بدانید احساس تنگی واژن که گاهی اوقات در خانم ها ایجاد می شود، اغلب در اثر خشکی واژن و عدم تحریک آن ها پیش از رابطه جنسی است.

ویژگی و مشخصات یک واژن خوب

یک واژن سالم واژنی است که سطح PH آن نرمال باشد. این یعنی به اندازه کافی از قارچ‌ها و باکتری‌های خوب در آن وجود داشته و این دو مکمل همدیگر باشند و در داخل واژن هماهنگ باشند. اگر چیزی این توازن را به طریقی بر هم بزند، درنتیجه آن عفونت ایجاد می‌شود.

مردان چه واژنی را دوست دارند؟

بیشتر مردان واژن بی عیب و نقص را می پسندند. با وجود این که در این دنیا بیشتر چیزها به طور طبیعی بی عیب و نقص نیستند، اما می توانید کارهایی را انجام دهید تا دست کم به بهترین شکل آن ها دست پیدا کنید.

مردان واژن قوی – تنگ بودن واژن – به خوبی لیز و لزج باشد – بوی خوبی داشته باشد – واژنی که در طی زمانی معقول به ارگاسم برسد را دوست دارند.

ممنون از توجه شما به این مقاله – فروشگاه اینترنتی تیبوکا

منبع:

تصویر

دسته بندی پایگاه دانش و مقاله
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه محصولات زناشویی و بهداشتی تیبوکا

تیبوکا یک فروشگاه تخصصی محصولات زناشویی با مجموعه از محصولات باکیفیت و اصل بهداشتی همچون انواع کاندوم با مجوز بهداشتی شامل کاندوم تاخیری، کاندوم خاردار، کاندوم ساده و کلاسیک ، کاندوم سیلیکونی و ژله ای ، کاندوم فضایی ، انواع کاندوم فانتزی ، کاندوم میوه ای ، کاندوم طعم دار ، کاندوم ساگامی ، کاندوم ضد حساسیت کاندوم نازک و بسیار نازک ، و کاندوم عروسکی می باشد. تمامی کالاهایی که از تیبوکا خریداری می نمایید به صورت کاملا محرمانه و با یک روش بسته بندی خاص برای شما به خوبی ارسال می گردد. از اینکه کسی متوجه محتویات داخل بسته پستی شود نگران نباشید. بسته بندی تیبوکا متفاوت است. همچنین تیبوکا به صورت مستقیم بدون واسطه محصولات را در سایت عرضه می کند. تیبوکا به صورت فروش عمده کاندوم نیز فعالیت می کند. به همین دلیل قیمت ها و اجناس مطلوب می باشند. فعالیت تیبوکا قانونی می باشد و محصولات آن حسب مورد دارای مجوز می باشند.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
× چت در واتساپ