نحوه کاشت آلوئه ورا به صورت کارشناسانه و تخصصی

تیبوکا
4,142 بازدید
نحوه کاشت آلوئه ورا - تیبوکا

نحوه کاشت آلوئه ورا در خانه و گلخانه | گیاه آلوئه ورا هم محبوب است و هم کاشت راحت و آسانی دارد، در صورتی که شما مقدارآب مصرفی و نور خورشیدی که موجب فراهم سازی شرایط اقلیم داغ در جهت رشد این گیاه میشود را بدانید. به صورت فوق العاده ای، گیاه آلوئه ورا نمیتواند از قلمه برگ رشد کند، و به جای آن معمولا توسط جدا کردن گیاهان کلونی جوان از ریشه گیاه بالغ یا از سیستم ریشه متصل تکثیر شود. این گیاهان جوان باید با دقت ترمیم شوند، همانطور که با جزئیات در بخش تکثیرتوضیح داده شد.

روش اول: نحوه کاشت آلوئه ورا و یا پیوند زدن آن

مطلب پیشنهادی:خواص شگفت انگیز آلوئه ورا که حتما قبل از خرید بخوانید

۱- دانستن زمان پیوند

نحوه کاشت آلوئه ورا - تیبوکا

نحوه کاشت آلوئه ورا – گیاهان آلوئه ورا دارای ریشه نسبتا کوتاه و برگ های سنگین هستند، بنابراین زمانی بالاتنه سنگین شد آنها را معمولا باید به یک گدان بزرگتر منتقل کرد. اگر الوئه ورا از تمام فضا برای رشد ریشه هایش استفاده کند، ممکن است شروع به تولید “بچه ها” کند که می تواند به گلدان خود منتقل شود(قسمت قلمه زنی را نگاه بیاندازید). اگر شما بیشتر روی گیاهان بزرگ یا بالغ نسبت به تولید گیاهان جدید علاقه دارید، آن را قبل از اینکه ریشه ها به روی دیواره های ظرف آن چنبره بزنند به یک گلدان بزرگتر پیوند بزنید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • اگر میخواهید یک گیاه جوان در حال رشد را به ریشه گیاه پیر تر پیوند بزنید، بخش قلمه زنی را مشاهده کنید.

۲- فراهم کردن نور خورشید و گرمای کافی در نحوه کاشت آلوئه ورا

نحوه کاشت آلوئه ورا - تیبوکا

نحوه کاشت آلوئه ورا  ۸ الی ۱۰ ساعت نور خورشید در روز احتیاج دارند. در حالی که آنها در دمای گرم یا داغ بهتر رشد می کنند، اما آنها قادر به گذارندن فصل های سرد تر در حالت خواب و سکوت هستند. با این حال، آنها ممکن است در معرض دمای زیر ۲۵ºF (-4ºC) آسیب ببینند.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • علیرغم تطبیق های گیاهی که به آن اجازه میدهد در شرایط داغ رشد کند، هنوز هم میتواند در این مواقع گیاه بسوزد. اگر برگ شروع به قهوه ای شدن کند، آن را به یک سایه نور منتقل کنید.

۳- گیاه آلوئه ورا را در یک خاک خوب تخلیه شده بکارید.

گیاهان آلوئه ورا برای زنده ماندن در شرایط خشک تبطبیق داده شده اند، و اگر در خاکی که آب راکد جمع شده باشد کاشته شود امکان پوسیده شدن آن وجود دارد. از ترکیب مخلوط گلدان کاکتوس استفاده کنید، یا مخلوط خود را با استفاده از قسمت های مساوی خاک، سنگ ریزه و شن ایجاد کنید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • در صورتی که آلوئه ورا را در ظرفی کاشتید، مطمئن شوید که ظرف دارای سوراخ در ته آن برای عبور آب میباشد.

۴- پوشاندن ریشه در هنگام کاشت اما همچنین اجازه ندهید که برگ ها خاک را لمس کنند.

ریشه توپی آلوئه ورا را فقط زیر سطح خاک قرار دهید. اگر هر کدام از برگ های ضخیم و سبز به طور جزئی داخل خاک رود یا خاک را لمس کنند، ممکن است پوسیده شود.

۵- سطح خاک را با ماسه یا سنگ ریزه (اختیاری) بپوشاند.

یک لایه سنگ های کوچک را در اطراف پایه گیاه آلوئه ورا قرار دهید تا خاک را در جایش به خوبی نگهداری شود و تبخیر را کاهش دهد. این برای گیاه آلوئه ورا در جهت رشد ضروری نیست، اگر ترجیح میدهید ظاهر خاک معلوم باشد این کار را انجام ندهید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • سنگهای سفید گرما را از خورشید به ریشه گیاه بازتاب می دهند، که می تواند یک ایده خوب باشد اگر شما در شرایط آب و هوایی گرم زندگی نمی کنید.

۶- برای چند روز اول پس از کاشت آبیاری نکنید.

نحوه کاشت آلوئه ورا - تیبوکا

قبل از اینکه آبیاری کنید، چند روز به گیاه آلوئه ورا وقت دهید تا ریشه اش را مرمت کند که ممکن است هنگام کاشت ریشه آن آسیب دیده باشد. آبیاری ریشه های آسیب دیده باعث افزایش احتمال پوسیدگی ریشه می شود. گیاهان آلوئه ورا مقدار زیادی آب در برگ های خود ذخیره می کند، و در طول این مدت از کمبود آب آسیب نمیبیند. اگر میخواهید امن کار کنید به آن در دفعه اول یا دوم آب کمی دهید.

+جهت اطلاع بیشتر:

  • برای دستورالعمل های آبیاری در مراقبت روزانه، به مراقبت روزانه مراجعه کنید.

روش دوم: ارائه مراقبت روزانه و عیب یابی در جهت نحوه کاشت آلوئه ورا

مطلب پیشنهادی:نگهداری از گیاه آلوئه ورا برای داشتن محصولی با کیفیت

۱- در هر زمانی که خاک در فصل رشد خشک شد آبیاری کنید.

نحوه کاشت آلوئه ورا – در تابستان و یا هر زمانی که آب و هوا گرم و آفتابی است، گیاهان آلوئه ورا با آبیاری منظم سریعترین رشد را خواهد داشت. اگر چه بیش از حد آبیاری کردن آن راحت تراز خشک کردن آن نیز میباشد، اما آب را تا زمانی که خاک به عمق ۳ اینچ (۷٫۵ سانتی متر) خشک نشده است، آب ندهید.

۲- در فصل سرما به ندرت آب دهید.

نحوه کاشت آلوئه ورا - تیبوکا

نحوه کاشت آلوئه ورا  – گیاهان آلوئه ورایی اغلب در زمستان و یا هنگامی که هوا برای مدت زمان طولانی سرد است، به خواب می روند. مگر اینکه آنها را در اتاق گرم در طول سال نگه داری شود، شما فقط باید آنها را یک یا دو بار در ماه در این دوره آب دهید.

۳- یک بار در سال کود دادن یا هرگز.

گیاهان آلوئه ورا نیاز به کود ندارند، و استفاده بیش از حد می تواند به گیاه صدمه بزند یا سبب رشد آن در شیوه ای ناسالم شود. اگر می خواهید رشد را تقویت کنید، از نیتروژن کم، کود فسفری بالا و کود پتاسیم کم استفاده کنید، مانند ۱۰:۴۰:۱۰ یا ۱۵:۳۰:۱۵٫ یکبار در سال در اواخر بهار و در آغاز فصل رشد این روش را بکار ببرید

۴- علف های هرز را با دقت تمیز کنید.

خاک اطراف گیاه آلوئه ورا بایدخالی از علف و علف هرز باشد. اگر گیاه خارج از منزل است، مرتبا این گیاهان هرز را بچینید، اما این کار را با دقت انجام دهید.

۵- اگر برگ ها ظاهری مسطح و کوتاه دارند نور خورشید را افزایش دهید.

نحوه کاشت آلوئه ورا - تیبوکا

اگر برگ ها مسطح و کم رشد میکنند، نور خورشید را افزایش دهید. برگ های آلوئه ورا باید به یک زاویه به سمت بالا یا به سمت بیرون تا به سمت نور خورشید رشد کنند. اگر آنها کوتاه باشند یا سطحی صاف داشته باشند، گیاه احتمالا به اندازه کافی خورشید دریافت نمی کند. آن را به یک منطقه خورشیدی تر انتقال دهید. اگر در داخل خانه است، در طول ساعات روز در نظر بگیرید که آن را خارج از منزل بگذارید.

۶- اگر برگ ها قهوه ای شوند، نور خورشید را کاهش دهید.

نحوه کاشت آلوئه ورا - تیبوکا

اگر برگها قهوه ای شدند، نور خورشید را کاهش دهید. در حالی که آلوئه ورا سر سخت تر از هر گیاه دیگری است اگر در معرض نور خورشید فرار گیرد، ممکن است بتواند برگ ها را بسوزاند. اگر گیاه آلوئه ورا قهوه ای شود، آن را به یک منطقه سایه ای در هنگام بعد از ظهر منتقل کنید.

۷- اگر برگ ها نازک یا حلقه ای به نظر رسیدند، آب را افزایش دهید.

نحوه کاشت آلوئه ورا - تیبوکا

اگر برگ نازک و حلقه ای باشد، ابیاری را افزایش دهید. برگ ضخیم و گوشتی آب را ذخیره می کند که گیاه در زمان خشکسالی از آن استفاده کند. اگر برگ ها نازک یا حلقه ای هستند، آلوئه ورا را بیش تر از هر زمان دیگری آبیاری کنید. مراقب باشید که بیش از حد مجاز این کا را نکنید: آب باید به سرعت از طریق خاک تخلیه شود تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری شود، که نیز دشوار است.

۸- اگر برگ ها زرد یا جدا شدند،آبیاری را متوقف کنید.

نحوه کاشت آلوئه ورا - تیبوکا

برگ های زرد و یا “ریحتن برگ” به دلیل رنجش از دریافت آب بیش از حد میباشد. به کلی تا هفته آینده آبیاری نکنید(یا دو هفته در طول فصل خواب)، و هنگامی که شروع به آبیاری دوباره کردید غالبا آبیاری کمی داشته باشید. شما میتوانید برگ های تغییر رنگ داده را بدون صدمه دیدگی بیش از حد از گیاه حذف کنید، به هر حال بهتر است از چاقوی ضد عفونی استفاده کنید.

روش سوم: قلمه زدن گیاهان جدید

مطلب پیشنهادی:طریقه درست کردن شربت آلوورا و شربت آلوئه ورا و عسل

۱- اجازه دهید گیاه آلوئه ورا بزرگسال شما رشد کند تا ظرفش را پر کند.

نحوه کاشت آلوئه ورا - تیبوکا

نحوه کاشت آلوئه ورا – در حالی که هر گیاه آلوئه ورای سالم دارای شانس تولید گیاهان جوانتر یا “بچه ها” را دارد، این بیشتر به احتمال زیاد زمانی اتفاق می افتد که گیاه بالغ به مرزهای ظرف آن رسیده باشد.

۲- صبر کنید تا گیاهان جوان پدیدار شوند.

نحوه کاشت آلوئه ورا - تیبوکا

گیاه آلوئه ورا شما باید شروع به تولید “بچه” کند، و کلن های خودی هستند که برخی از سیستم ریشه گیاه مادر را به اشتراک می گذارند و ممکن است به ریشه متصل باشند. این گاهی اوقات از سوراخ داخل ظرف رشد می کند، و یا ممکن است حتی از ریشه های مارپیچی روی ظرف های همسایه رشد کند!

+جهت اطلاع بیشتر:

  • بچه ها تمایل به سبز تر نشان داده شدن نسبت به برگ های گیاه بزرگسال دارند. و هنگامی که اولین بار در حال پدیدار شدن است، دارای لبه های تیغی مانند گیاهان بالغ ندارد.

۳- اجازه دهید گیاهان جوان به اندازه کافی رشد کنند.

بهتر است برای گیاهان جوان صبر کنید تا آنها کمی بزرگتر شوند و به اندازه کافی بالغ شوند تا ریشه ای از خود به بار آورند. در حالی که این اندازه با زیره و گیاهان تک متفاوت است، یک قاعده خوب شصتی این است که گیاه جوان باید حداقل ۳ اینچ (۷٫۵ سانتی متر)، و ترجیحا ۵ اینچ (۱۲٫۵ سانتی متر) بلندا داشته باشد. اگر ظرف دارای فضای کافی باشد، صبر کنید تا گیاه جوان ۱/۵ اندازه بالغ شود و دارای چندین مجموعه از برگ های ثابت داشته باشد تا شبیه گیاهان بزرگ به نظر برسد.

۴- برای حذف گیاه جوان از یک چاقوی تیز و پاک استفاده کنید.

ابتدا چاقوی خود را برای کاهش احتمال ابتلا به عفونت پاک کنید. خاک را از ریشه گیاه بچه کنار بزنید تا ببینید که آیا آن به گیاه مادر وصل است یا خیر. اگر متصل باشد آن را ببرید، اطمینان حاصل کنید که گیاه جوان به ریشه خودش متصل است. حضور ریشه های خود، شانس موفقیت را افزایش می دهد، اما قبل از اینکه بچه را ببرید، ممکن است پیدا کردن آن آسان نباشد.

۵-برای دو روز گیاهان بریده شده را در هوای باز بگذاری.

نحوه کاشت آلوئه ورا - تیبوکا

به جای کاشت آلوئه ورا جدید به طور بلافاصله، شما ممکن است بخواهید اجازه دهیدپینه های حاصل از بزیدگی چاقو فرم و شکل معمول پیدا کند. قرار دادن سطح برش خورده گیاه به طور مستقیم در برابر خاک، احتمال بروز عفونت را افزایش می دهد.

۶- در ظرف خود کشت کنید.

گیاه جوان را در بالای خاک خوب تخلیه شده قرار دهید، بدون آنکه برگی داخل خاک رود. از آنجا که سیستم ریشه احتمالا کوچک میباشد (و یا حتی وجود ندارد)، شما ممکن است تکیه گاهی با استفاده از یک لایه از سنگریزه و تکیه به مجاورت اشیای دیگراحتیاج داشته باشید. سیستم ریشه باید به حد کافی در هفته های کمی رشد کند تا از سطح گیاه حمایت کند.

۷- هر چند وقت یکبار گیاهی که ریشه ندارد را مرطوب کنید.

قبل از اینکه ریشه ها رشد کنند، گیاه را آب ندهید. حداقل دو هفته برای بچه گیاه قبل از رشد ریشه هایش آبیاری نکنید. در عوض، گیاه را با یک بطری اسپری هر سه روز یک بارخیس کنید.

۸- پس از ریشه درآوردن ملایم آب دهید.

نحوه کاشت آلوئه ورا - تیبوکا

گیاهان آلوئه ورا می توانند طولانی مدت بدون آب بمانند، و اگر گیاه را قبل از اینکه ریشه های آن به اندازه کافی رشد کرده باشد، آب دهید، آب می تواند داخل گلدان بماند و گیاه را فاسد کند.

۹- از آن به عنوان یک گیاه بالغ مراقبت کنید.

نحوه کاشت آلوئه ورا - تیبوکا

هنگامی که گیاه در ظرفش قرار دارد و ریشه اش هم کامل شده است، با آن می توان به عنوان یک گیاه بالغ رفتار کرد.

ممنون از توجه شما به این مقاله – فروشگاه آنلاین تیبوکا

منبع:

ویکی هاو

دسته بندی پایگاه دانش و مقاله
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “نحوه کاشت آلوئه ورا به صورت کارشناسانه و تخصصی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه محصولات زناشویی و بهداشتی تیبوکا

تیبوکا یک فروشگاه تخصصی محصولات زناشویی با مجموعه از محصولات باکیفیت و اصل بهداشتی همچون انواع کاندوم با مجوز بهداشتی شامل کاندوم تاخیری، کاندوم خاردار، کاندوم ساده و کلاسیک ، کاندوم سیلیکونی و ژله ای ، کاندوم فضایی ، انواع کاندوم فانتزی ، کاندوم میوه ای ، کاندوم طعم دار ، کاندوم ساگامی ، کاندوم ضد حساسیت کاندوم نازک و بسیار نازک ، و کاندوم عروسکی می باشد. تمامی کالاهایی که از تیبوکا خریداری می نمایید به صورت کاملا محرمانه و با یک روش بسته بندی خاص برای شما به خوبی ارسال می گردد. از اینکه کسی متوجه محتویات داخل بسته پستی شود نگران نباشید. بسته بندی تیبوکا متفاوت است. همچنین تیبوکا به صورت مستقیم بدون واسطه محصولات را در سایت عرضه می کند. تیبوکا به صورت فروش عمده کاندوم نیز فعالیت می کند. به همین دلیل قیمت ها و اجناس مطلوب می باشند. فعالیت تیبوکا قانونی می باشد و محصولات آن حسب مورد دارای مجوز می باشند.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
× چت در واتساپ